Subject: Teavitus ja päring
From: Kersti Rannamäe (ETL) <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: Ene Jürjens kliima, "Reeli Sildnik" <[email-masked]>,Sandra Särav, "Sigrid Rajalo", "Marie Allikmaa", "Kati Keel - MKM" <[email-masked]>
Date: Mon, 28 Apr 2025 17:27:40 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Anname Teile teada, et Keskkonnaamet on välja töötanud täiendavad
turbasektorit reguleerivad lisajuhised keskkonnalubade menetlusprotsessi
jaoks, mis on juba kasutusel ja samas on juhised on ajas muutuvad.  Need
on rakendatakse lisaks olemasolevale seadusandlusele. Tegemist on eheda
näitega ülereguleerimisest ja liigsest bürokraatiast.

Majandusministeeriumi tähelepanu juhime sellele, et juhis on aluseks
kaevandamisloa menetlemise algatamise või mittealagatamise eelhinnangu
andmisel. Samas see analüüsis omab tugevalt keskkonnakaitselist vaadet aga
puudub riigile võimalikku kasu toovate (eelarvet täiendavate) meetmete
analüüs. Ökoloogiateenuse hindamine (loodusvarade juhend) on oma olemuselt
väga subjektiivne ja seni on vajanud sarnased kaalumisotsused
litsentseeritud spetsialisti arvamust (KMH).

Taaskord on kehtestatud juhend vaid ühele konkreetsele sektorile (turvas).
See on ebavõrdne kohtlemine ja halvab antud sektori konkurentsivõimet
oluliselt.

Kliimaministeeriumile on kirjas ka konkreetsed meiepoolsed täpsustavad
küsimuse. Ootame neile vastuseid.

Lugupidamisega,

Annika Päsik

Tegevjuht

Tel + 372 50 61 965

Eesti Turbaliit

Estonian Peat Association